In 12 weken de merkstrategie waarmee jij met helderheid, vertrouwen en focus de onderscheidende positie inneemt waar je van droomt.
Distinctive Brand Power™
Merkbouwprogramma voor ondernemers
Zet de volgende stap met jouw onderneming
In 12 weken de merkstrategie waarmee jij met helderheid, vertrouwen en focus de onderscheidende positie inneemt waar jij van droomt.
Merkbouwprogramma voor ondernemers
Ben je ondernemer omdat je je eigen wereld wilt creëren? Je branche wilt opschudden? Het leven van je klanten beter wilt maken? Prachtig! Bereik deze en meer droomdoelen door een merkstrategie te introduceren in je onderneming. Het Distinctive Brand Power™-programma geeft je alles wat je nodig hebt. Je wordt uitgerust met nieuwe inzichten, betere ideeën en grotere slagvaardigheid, en zo til jij je ondernemerschap naar het volgende niveau.
Ons merkbouwprogramma is ontworpen om in een hoog tempo een duidelijke koers richting een helder punt op de horizon te creëren.
De Distinctive Brand Power™-aanpak:
Schakel van doen naar denken

Wij ondernemers staan altijd in de actiemodus. Distinctive Brand Power™ is de uitgelezen kans om te schakelen naar de denkmodus. We creëeren ruimte om te onderzoeken, brainstormen en nieuwe perspectieven te verkennen. Er zijn workshops over jou en jouw ideale klant. We houden diepte-interviews met je klanten, spotten samen kansen en schetsen een toekomstige realiteit. Het Everbetter team doet het zware strategische werk voor je, maar we komen samen op alle beslissende momenten. Het programma is zo vormgegeven dat je je team erbij kunt betrekken.
Ondernemen met een merkstrategie
Distinctive Brand Power™ is de start van ondernemen met een merkstrategie. Hiervoor krijg je twee ingrediënten: jouw merkstrategie gemaakt door experts plus de vaardigheden om zelf jouw merk op te bouwen. In twaalf weken onderzoeken en analyseren we jouw werkelijkheid en definiëren we de focus die jou een heldere koers richting succes geeft. Daarbovenop leer je branding fundamentals. Je gaat doorzien wat een merkstrategie is en hoe je deze in het hart van je onderneming plaatst.
Toe aan een merkstrategie? Doe de ondernemerstest!
Hoe weet je of je toe bent aan een merkstrategie? Doe de ondernemerstest! Binnen vijf minuten ontvang je een verhelderende beschrijving van jouw ondernemerschap en of een merkstrategie nut voor jou heeft.
Waarom Distinctive Brand Power™

Bedacht om jouw onderscheidende kracht te vinden, dit is:
Distinctive Brand Power™
1 The Power of You
We starten deze reis samen met jou en jouw team. Wat zijn jouw dromen? Jouw ambities? Waarvan ga jij ‘aan’? Daar draait het om! Succesvolle merken van nu zijn merken die het lef hebben om een positie in te nemen in de markt. Geen dertien in een dozijn, maar met een authentieke en onderscheidende kracht. Die heb jij ook, je hoeft hem alleen maar even scherp te stellen!
Hoe dan?
We gaan tijdens een creatieve en levendige brainstorm aan de slag om jouw dromen en ambities boven water te krijgen. Misschien heb je ze al helder, maar vinden we onderliggende behoeften die die dromen en ambities kracht bij zetten. En welke authentieke krachten heb je nog meer? We dagen jou en jouw team uit om vanuit een ander en dieper perspectief naar het bedrijf te kijken. Een fijne bijkomstigheid is dat alle neuzen dezelfde kant op gaan staan, en vernieuwde energie geeft.


2 The Power of Customers
Elke ondernemer weet dat focus tot goede dingen leidt. En dat betekent ook focus op jouw ideale klant. Het is cruciaal om je klant beter te begrijpen. We kennen jouw dromen, jouw ambities en waar jij aan van gaat. Maar weet je dat ook van jouw klant? Wat zijn hun behoeftes? Waar hechten ze waarde aan? Wat is hun job-to-be-done? Deze wetenschap zorgt voor organisatorische inzichten. Of het nu gaat om je dienstverlening, je producten, de commerciële waarde van je organisatie. Of zeker zo belangrijk, de helderheid, vertrouwen en focus die jij krijgt als ondernemer. Je weet precies waar je aan toe bent.
Hoe dan?
Tijdens een workshop gaan we samen ontdekken wie jouw ideale klant is. We gaan deze uitgebreid definiëren, zodat we precies weten wat jouw klant wil. Hebben we dit in kaart, zullen wij starten met diepte-interviews met (potentiële) klanten, waarbij we onder de oppervlakte duiken en ontdekken welke emoties en diepere drijfveren zij hebben. Het onderzoeksverslag dat je ontvangt, geeft je waardevolle inzichten die je nu en later nodig zult hebben.
3 Your Distinctive Power
De enige keuze worden voor jouw klant gaat om waarde creëren en toevoegen voor je klant. Degene die de meeste waarde creëert staat bovenaan. Sterker, je klant is ineens bereid meer te betalen voor jouw diensten of producten. Jouw onderscheidende kracht bepaalt deze waarde. Welke waarde kun jij toevoegen voor jouw ideale klant?
Hoe dan?
Door de uitkomsten van voorgaande stappen te combineren, leggen we de basis voor jouw merkstrategie. We weten welke klus er geklaard moet worden, voor welke klant. Welke ambities je hebt en welke kansen er liggen. In deze fase zorgen we dat we de waarde creëren die jou de enige keuze maakt voor jouw klant. Dit doen we tijdens een workshop met jou en jouw team. Dan gaan wij verder in onze studio. Deze sluiten we af met je brand opportunity en de positionering.


4 The Power Multiplier
Jouw brand staat als een huis. Jouw klanten kunnen eigenlijk niet zonder jouw producten of dienstverlening. Dus dat moet je ze laten weten. Met een creatief brandconcept, die de doelgroep raakt en het verschil maakt. Verover jouw plek in het hoofd en hart van je doelgroep. Maar vooral, blijf daar voor altijd!
Hoe dan?
In deze fase kennen we jouw ambities, weten we wie jouw ideale klant is en waarom jij de enige keuze voor hen bent. Tijd om het handen en voeten te geven. We duiken samen met jou een creatieve workshop in, waarin niets te gek is. Wat nu als alles kan en alles mag!? Laat onze verbeeldingskracht het werk doen. Daarna gaan wij aan de slag en verrassen je met creatieve, maar heldere en concrete brandconcepten. We presenteren twee concepten met bijbehorende moodboards. Kies en laat je verrassen.
5 The Power Playbook
En dan mag de wereld het weten. Met een authentiek, krachtig verhaal, waarin jouw klant zich herkent. De nieuwe merkstrategie speelt in op de motivaties en triggers van je klant. Maar belangrijker nog: het zet barrières bij potentiële klanten om in overtuiging. Als er nog drempels waren, haal je deze nu voor ze weg. Vertel je verhaal aan iedereen die het horen wil. Vertel over je product of dienst, en de waarde die je toevoegt. Laat jezelf zien en wees persoonlijk. Niets staat je meer in de weg om het vertrouwen van de klant te winnen en een Distinctive Brand te worden. Aan de slag!
Hoe dan?
We vertalen jouw favoriete brandconcept naar een verhaal. Jouw merkverhaal, met duidelijke richtlijnen voor medewerkers, maar ook mediabureaus. Want jouw merk staat als een huis. Op dit punt komt alles bij elkaar. Jouw positionering, brand purpose, merkwaarden, merkidentiteit, merkprincipes, je merkbelofte en je brandstory / merkverhaal. Oftewel… Your Power Playbook! Jouw houvast voor de volgende stap van je onderneming.


6 Powerful Coaching
Waar de meeste bureaus nu stoppen gaan wij verder, want je herkent het vast. Je bent druk geweest met een herpositionering, en je wordt weer opgeslokt door de waan van de dag. Daarom nemen wij geen afscheid, maar blijven wij jouw stok achter de deur. We plannen 10 coaching calls in om je te ondersteunen met de implementatie van je merkstrategie. Of je nu vragen hebt over wat we hebben neergezet of juist hoe je nu verder moet. Of heb je hulp nodig bij de uitvoering? Het staat je vrij om te vragen en wij denken gewoon met je mee.
Boek een mini-strategiesessie
Meer weten over ons strategisch merkbouwprogramma Distinctive Brand Power™? Boek dan een vrijblijvende mini-strategiesessie. Zoom een uur lang met Tamarind of Maurits in op je business en ontvang persoonlijke inzichten over het nut van een merkstrategie voor jouw onderneming.