De wereld van je klant ervaren door observatie en onderdompeling

Observatie en onderdompeling is switchen van perspectief. Het zijn observatiemethoden die je door de ogen van je klanten naar jezelf laten kijken. Bij observatie kijken we hoe jouw klant interactie heeft met jouw product of dienst. Bij onderdompeling gaan we het zelf ervaren. Het levert niet alleen praktische inzichten op, het voedt ook de empathie.

Maak een afspraak

Empathie moet je voeden

Bij Everbetter geloven we dat empathie een sleutelrol heeft bij het ontwikkelen van succesvolle merken. Empathie kun je voeden door te ervaren wat jouw klant ervaart. Met de observatietechnieken observatie en onderdompeling doen we dit op een multi-sensorische manier. Niet alleen door te kijken, maar ook door te luisteren, ruiken, voelen en proeven. De indrukken en ervaringen nemen we mee bij het creëren van merken met een human connection.

Bekijk in deze cases hoe observatie en onderdompeling het begrip vergrootte

Hoe werkt de observatiemethode?

Observatie en onderdompeling pakken we zo aan:

  • Onderzoeksleidraad opstellen. Samen kiezen we een focus. We bepalen welke onderdelen, plaatsen of activiteiten de beste indrukken kunnen geven. Everbetter maakt een plan en kiest welke onderzoeksmethodes zich hiervoor het beste lenen.
  • Observatie. We verlaten kantoor en gaan naar de plaats waar het gebeurt. Gedurende het observatie onderzoek documenteren we zoveel mogelijk. We maken foto’s, video’s, geluidsopnames, tekeningen en verzamelen objecten. Soms stellen we ook vragen aan je klanten tijdens de observatie.
  • Onderdompeling. We gaan zelf een situatie of probleem ervaren, alsof we een klant zijn. De ervaring brengen we in kaart van begin tot eind. Emoties, ervaringen, verrassingen en uitdagingen leggen we vast.
  • Verwerking. De observaties en onderdompelingen worden gedocumenteerd en uitgewerkt. De uitkomsten dienen als basis voor het vervolg van het traject.

Dit zijn de dingen die ons bijzonder maken

1

Onze mindset

Wij geloven dat branding in de toekomst minder over logo’s en veel meer over verbinding maken gaat. De human connection. Voor ons is diep begrip van wat jouw merk doet en hoe je behoeftes van je doelgroep vervult de sleutel tot het bouwen van een succesvol, connected brand.

2

Onze methodes

Bij Everbetter investeren we continu in onze expertise. Onze methode combineert de wereld van human-centered design met branding. We gebruiken de nieuwste inzichten over hoe creativiteit in het brein werkt om abstracte ideeën succesvol om te zetten naar concrete uitingen.

3

Onze mensen

Een Everbetter projectteam bestaat uit een researcher, een conceptontwikkelaar en een designer. Ze werken samen met diverse specialisten aan één doel: het beste in jouw merk naar boven halen.

4

Onze vibe

Uitnodigend, inspirerend en energiek. Bij Everbetter zijn we open en avontuurlijk. We verwelkomen graag nieuwe – en soms ongebruikelijke – ideeën en geven ze alle ruimte om zich tot inspirerende en opvallende concepten en ontwerpen te ontwikkelen.

Op zoek naar een verfrissende blik op je product of dienst?

Maak een afspraak om te bespreken wat de onderzoeksmethodes observatie en onderdompeling voor jou kunnen betekenen.

Plan een gesprek