Omdat je niet de enige bent, staan we bij Everbetter stil bij de plaats van je merk in de markt. Het doel van een merkpositionering is om een unieke indruk in het hoofd van de klant te creëren, die uitgaat van jouw kracht en die zich onderscheidt van de rest van de markt. Door deze indruk te omschrijven en vast te leggen, kunnen we hem gebruiken voor je merkstrategie.
Claim een unieke positie in het hoofd van je klant met een strategische merkpositionering
Het brand positioning statement als onderlegger van je merk
Als merkstrategie bureau helpen we bij het definiëren van het soort merk dat je wilt worden, wie je focusdoelgroep is en hoe je je kunt onderscheiden van de concurrentie. In een brand positioning statement laten we deze drie pijlers samenkomen. Zo creëren we focus voor al je marketingactiviteiten en zorgen we ervoor dat jouw merk strategie in lijn komt met je bedrijfsstrategie.
Samenwerken met Everbetter?
Een merkpositionering en merkstrategie omschrijven met Everbetter gaat zo:
- Positioneringsessie. Samen analyseren we tijdens een positioneringsessie je doelgroepen, je concurrentie en de sterktes van jouw bedrijf. De tools die we gebruiken zijn: de stakeholdermap, het persona-canvas, het concurrentie-moodboard en de creatieve brainstorm over je bedrijf zelf.
- Brand positioning statement. We definiëren jouw gewenste merk positionering in het brand positioning statement. Dit is een beknopte tekst waarin drie pijlers samengebracht worden: wat je merk doet, voor wie het dat doet en de sterktes van je merk ten opzichte van de concurrentie.
- Merkstrategie. Het brand positioning statement helpt je te definiëren wat voor bedrijf je wilt zijn en waar je wilt staan. Het creëert focus voor allerlei marketingactiviteiten en helpt deze op één lijn te houden. Het helpt keuzes te maken op operationeel en merkniveau.
Dit zijn de dingen die ons bijzonder maken
1
Onze mindset
Wij geloven dat branding in de toekomst minder over logo’s en veel meer over verbinding maken gaat. De human connection. Voor ons is diep begrip van wat jouw merk doet en hoe je behoeftes van je doelgroep vervult de sleutel tot het bouwen van een succesvol, connected brand.
2
Onze methodes
Bij Everbetter investeren we continu in onze expertise. Onze methode combineert de wereld van human-centered design met branding. We gebruiken de nieuwste inzichten over hoe creativiteit in het brein werkt om abstracte ideeën succesvol om te zetten naar concrete uitingen.
3
Onze mensen
Een Everbetter projectteam bestaat uit een researcher, een conceptontwikkelaar en een designer. Ze werken samen met diverse specialisten aan één doel: het beste in jouw merk naar boven halen.
4
Onze vibe
Uitnodigend, inspirerend en energiek. Bij Everbetter zijn we open en avontuurlijk. We verwelkomen graag nieuwe – en soms ongebruikelijke – ideeën en geven ze alle ruimte om zich tot inspirerende en opvallende concepten en ontwerpen te ontwikkelen.
Op zoek naar jouw unieke plaats in markt?
Maak een vrijblijvende afspraak om met ons te praten over jouw ambities.