Klant- en expertinterviews voor een dieper begrip

Je klant beter leren kennen en weten wat er van binnen bij hem omgaat. Bij Everbetter houden we klant- en expertinterviews om een dieper begrip te krijgen voor de behoeftes van je doelgroep. De inzichten uit de diepte interviews gebruiken we bij het creëren van een sterk en solide concept of connected brand.

Maak een afspraak

Jouw klant als startpunt

Neem jouw klant als startpunt van een creatief traject. Leer wat zijn aannames, emoties, triggers en barrières zijn bij het gebruiken van je product of dienst. Deze inzichten laten je een gegronde strategie kiezen en met je doelgroep een duurzame connectie maken. Klantinterviews en expert interviews zijn altijd inspirerend en openen nieuwe perspectieven.

Bekijk in deze cases hoe klant- en expertinterviews een inspirerende start gaven

Hoe werkt het diepte interview?

Klantinterviews en expertinterviews pakken we zo aan:

  • Interviewleidraad opstellen. Samen bepalen we wat we te weten willen komen. Via een speciale techniek stellen we concrete interviewvragen op en creëren we tools om complexe onderwerpen bespreekbaar te maken tijdens het klantonderzoek.
  • Interviews met klanten. Interviews houden we in de natuurlijke omgeving van je klanten. Een interview begint met eenvoudige vragen. Langzaam gaan we dieper tot we op een emotioneel niveau uitkomen. Dan komen de waardevolste antwoorden.
  • Interviews met experts. We houden ook interviews met experts of ervaringsdeskundigen. Wat klanten vertellen, kunnen zij duiden met behulp van theorieën en modellen.
  • Duur en aantallen. Elke diepte interview duurt ongeveer een uur. Vanaf acht interviews worden patronen zichtbaar en inzichten betrouwbaar.
  • Verwerking. Elk interview wordt schriftelijk uitgewerkt. Inzichten en sound bites worden overzichtelijk gemarkeerd. De uitkomsten dienen als basis voor het vervolg van het traject.

Dit zijn de dingen die ons bijzonder maken

1

Onze mindset

Wij geloven dat branding in de toekomst minder over logo’s en veel meer over verbinding maken gaat. De human connection. Voor ons is diep begrip van wat jouw merk doet en hoe je behoeftes van je doelgroep vervult de sleutel tot het bouwen van een succesvol, connected brand.

2

Onze methodes

Bij Everbetter investeren we continu in onze expertise. Onze methode combineert de wereld van human-centered design met branding. We gebruiken de nieuwste inzichten over hoe creativiteit in het brein werkt om abstracte ideeën succesvol om te zetten naar concrete uitingen.

3

Onze mensen

Een Everbetter projectteam bestaat uit een researcher, een conceptontwikkelaar en een designer. Ze werken samen met diverse specialisten aan één doel: het beste in jouw merk naar boven halen.

4

Onze vibe

Uitnodigend, inspirerend en energiek. Bij Everbetter zijn we open en avontuurlijk. We verwelkomen graag nieuwe – en soms ongebruikelijke – ideeën en geven ze alle ruimte om zich tot inspirerende en opvallende concepten en ontwerpen te ontwikkelen.

Wat heb je altijd al willen weten van jouw klant?

Maak een vrijblijvende afspraak om te bespreken wat klant- en expertinterviews voor jou kunnen betekenen.

Plan een gesprek