Merkidentiteit | Online Klik

Team up, power up!

Merkidentiteit | Online Klik

Team up, power up!

Projecttype
Merkidentiteit

Branche
Branding voor services

Opdrachtgever
Online Klik

Nieuwe merkidentiteit voor een snel groeiend bedrijf

Online Klik timmert sinds 2014 aan de weg. En dat doen ze hard! Als een van de snelst groeiende onlinemarketingbureaus van Nederland. Zo staan ze met een mooie score in de Emerce Top 100 en hebben ze in 2020 voor de 4e keer een Gazellen Award gewonnen. Deze prestaties vragen om een passende, sterke merkidentiteit wat dit succes weerspiegelt. Dus bye bye starters huisstijl. Hello Everbetter! Online Klik had een specifieke vraag: wat is hét ding waardoor klanten voor een onlinemarketingbureau kiezen? En hoe zorgen we ervoor dat ze dan voor Online Klik gaan. Een vraag naar ons hart. Benieuwd naar dat ding? Je leest het in deze casebeschrijving.

Het geheim van een connected brand

Het specialisme van Everbetter is het ontwikkelen van The Connected Brand: hét merk van de toekomst: duurzaam, strategisch en gebouwd op inzichten. En dit product past exact bij de ambities van Online Klik. Wij hebben gekeken naar het ‘heilige kwartet’ in onlinemarketing: de values, pains, gains en needs van de klanten van Online Klik. Als connected brand weet je wat er intern en extern speelt. Een doelgroep bestaat namelijk niet alleen uit (potentiële) klanten. Maar ook uit medewerkers. Omdat een goed begin het halve werk is, zijn we dit project gestart met feitelijke informatie te vergaren. Wie kon er nou beter inzicht geven over tevredenheid van klanten dan de klanten van Online Klik zelf?

De klik bij Online Klik klanten

Een beetje over een merk kletsen kan iedereen. Maar een goed diepte-interview uitvoeren is andere koek. Geen probleem voor de researchers van Everbetter! De beste merkbeleving heeft de sterkste punten van een merk als basis. Daarom begonnen we in dit project bij de medewerkers van Online Klik. Wat maakt hun bedrijf zo geweldig? Om dit te visualiseren lieten wij een aantal van hen fotodagboeken bijhouden. Hierna hebben wij (potentiële) klanten van Online Klik aan de tand gevoeld. Waarbij de foto’s van de medewerkers als gespreksstarters werden gebruikt. We vroegen klanten wat er door hun hoofd gaat als ze zich oriënteren op onlinemarketingbureaus. Zo kwamen wij erachter wat klanten belangrijk vinden in een samenwerking.

Merkbelofte

Team up, power up

Teamwork makes the dream work

Er zijn genoeg inspirerende quotes over teamwork te vinden. Maar de kern blijft dat je samen sterker staat. En dat is hét ding waarmee wij Online Klik met hun doelgroep wilden verbinden. Door te laten zien hoeveel energie en kracht er ontstaat als klanten met Online Klik samenwerken. Daarom lieten we de traditionele bedrijf-klant verhouding varen en stelden deze opnieuw voor: als team! Klanten vormen een combinatie met hun contactpersonen bij Online Klik. Een klein collectief van creatievelingen met een gezamenlijk doel. Dit concept vormde de basis bij het ontwikkelen van de merk-elementen. Het logo is een visualisatie van een team. De letters grijpen in elkaar en worden gespiegeld. Het groene kleurenpalet drukt groei en energie uit. De grafische elementen, merkbeelden en key messages communiceren allemaal: de betrouwbaarheid en kracht van een team. Het plezier van groeien. Het delen van successen die je samen gaat behalen.

Vertel een goed verhaal met een sterke merkidentiteit

Online klik heeft nu een strategische merkidentiteit die bij hun succes past. Een die weergeeft wie ze zijn en waar het bedrijf voor staat. De nieuwe merkstrategie speelt in op de motivaties en triggers van klanten. Maar belangrijker nog: het zet barrières bij potentiële klanten om in overtuiging. Iedereen bij Online Klik is met dit project verbonden. Daarom hebben wij de nieuwe merkidentiteit vastgelegd in een brandbook. Dit naslagwerk omschrijft waar het merk voor staat. Maar ook hoe visuele identiteit en de brand voice kunnen worden ingezet. Alle personeelsleden hebben het brandbook ontvangen. Zo zorgen we ervoor dat het merk binnen én buiten het bedrijf een krachtige, verbindende tool is. Eentje waarmee ze verder kunnen groeien.

“Het merkconcept is echt een nieuwe blik op wie we zijn. Het geeft veel houvast voor hoe we ons gaan uiten.”

Daniëlle van Essen – Oprichter en eigenaar

Maak de connectie!

We zijn altijd benieuwd naar de ambities van ondernemers. Vertel ons die van jou: dan laten wij zien hoe Everbetter de connectie met mensen kan maken. Geheel vrijblijvend en met lekkere koffie.

Neem contact op

Meer cases

All-in-one software platform Goodweek

Groente was nog nooit zo lekker Hela groentedressings

De meest complete online toko Asian Food Lovers