Verpakkingsontwerp | Hela Groentedressings

Groente wordt pas echt lekker met Hela Dressings voor op groente

Verpakkingsontwerp | Hela Groentedressings

Groente wordt pas echt lekker met
Hela Dressings voor op groente

Projecttype
Verpakkingsontwerp

Branche
Branding voor retailproducten

Opdrachtgever
Hela Thissen B.V.

Introductie van een nieuw product

Hela kwam met een nieuw product op de Nederlandse markt. Dressings. Niet voor over de sla maar voor over je groente. Aan Everbetter de schone taak hier een aantrekkelijke en sprekende naam én verpakking voor te ontwikkelen. Omdat er geen vergelijkend product bestaat, hebben we de nog naamloze testdressings voor de hongerige leeuwen gegooid. En met hongerige leeuwen bedoelen we eigenlijk hongerige mensen die het product gingen uitproberen. Alle resultaten, inzichten en bevindingen vormden uiteindelijk de naamgeving, het verpakkingsontwerp en een landelijke introductiecampagne.

Ready, steady, cook!
Het gebruikerspanel

The proof of the pudding is in the eating. En dat is wat we deden. We lieten een aantal gevarieerde gebruikerspanels een groentemaaltijd bereiden. De testers kregen zes verschillende dressings in neutrale flesjes zonder naam, etiket of gebruiksaanwijzing tot hun beschikking. De enige boodschap was ‘Dit zijn groentedressings. Probeer ze’. Ondertussen vroegen we naar hun bevindingen en gedachten. Dit alles werd gefilmd en gaf ons waardevolle inzichten. Niet alleen over het gebruik maar ook over hoe wij het product het beste konden presenteren.

Handleiding voor groentedressing?

Is een gebruiksaanwijzing voor een dressing echt nodig? De allereerste bananen werden in Nederland ook met schil en al opgegeten. Bah. Uit de test bleek dat onze proefkonijnen het product – zonder instructies – anders gebruikten dan was bedoeld. In plaats van de dressing op het bord over de groente te doen, roerden ze deze in de pan door het gerecht. Ook werden er verkeerde smaakcombinaties gemaakt van saus en groentes. Met het gevolg dat het niet lekker was. Dus ja. Een gebruiksaanwijzing voor groentedressing was nodig.

Inzicht

Vernoem de groentedressing niet naar de smaak van de saus, maar naar de groente waarop je haar toepast.

Groentedressing. Dressings voor op je…

Nieuwe producten moeten geen gekkige namen hebben. ‘It does what it says on the tin’ werkt voor de introductie van iets nieuws simpelweg het beste. Everbetter bedacht daarom de productnaam Dressings voor op je…broccoli, boontjes, wortels, enz. Door deze naamgeving garanderen we de juiste, lekkere smaakcombinaties. Voor het verpakkingsontwerp maakten we vrolijke illustraties van de desbetreffende groente. Zo is voor consumenten in één oogopslag duidelijk wat het product is en hoe je dit gebruikt.

Een campagne die naar meer smaakt!

Waarom moeilijk doen als het duidelijk kan? Dat was de vraag die wij ons stelde bij het creëren van een boodschap om dit product aan de man te brengen. De consument heeft al zoveel keus in het specerijenschap. Meer is minder, dus we hielden het simpel: ‘Groente wordt pas écht lekker met Hela Dressings voor op groente’. Met deze boodschap werd het nieuwe product in de Nederlandse supermarkten geïntroduceerd. De opvallende, frisse advertenties verschenen onder andere in de Allerhande van Albert Heijn, Hallo Jumbo Magazine en Boodschappen, het inspiratiemagazine van 13 verschillende supermarkten zoals Plus, Dekamarkt en Vomar.

Smaakt dit naar meer?

Als je benieuwd bent naar wat Everbetter voor jouw merk kan betekenen, neem dan contact met ons op. We nemen graag de tijd om over je plannen te praten of meer informatie of een vrijblijvende offerte te geven.

Neem contact op

Meer cases

All-in-one software platform Goodweek

De meest complete online toko Asian Food Lovers