Meer betekenis en beleving voor een hotelmerk

Branding Hotel Sint Nicolaas Amsterdam

Brand insights

Gezamenlijke brainstorm

Hotel Sint Nicolaas is een knus hotel in hartje Amsterdam. Wat doet er echt toe voor dit hotel? Een gezamenlijke brainstormsessie geeft inzichten in de factoren die het succes van het hotelmerk beïnvloeden. Bij Sint Nicolaas is dit de centrale ligging, het barokke interieur en de persoonlijke betrokkenheid van de ondernemersfamilie.

Everbetter_Hotelpositionering

Brand statement

“Hotel Sint Nicolaas ontvangt gasten die op zoek zijn naar een authentieke beleving van de stad en een gastvrij hotel waar ze kunnen ontspannen om de drukte van de dag te verwerken.”

Everbetter_HotelSintNicolaasLogo

Brand positioning

Een logo met een verhaal

De merkpositionering van Hotel Sint Nicolaas komt tot uiting in het logo. Het is een samensmelting van een familiewapen, de vorm van het pand, barokkrullen en een kruispunt van wegen. Het logo ademt een eigentijdse en tegelijk authentieke sfeer. Precies de beleving waar de hedendaagse toerist naar op zoek is.

Everbetter_HotelSintNicolaas
Everbetter_HotelSintNicolaasLogo
Everbetter_HotelSintNicolaas_Logo
Everbetter_HotelSintNicolaas_logo
Everbetter_HotelSintNicolaasLogo

Brand design

Een city trip visueel gemaakt

Vanuit de onderscheidende kenmerken van het hotel een city trip visueel maken, zo stimuleer je websitebezoekers een kamer te boeken. Voor dit doel hebben we een fotoserie gemaakt die een sterke link legt tussen Hotel Sint Nicolaas en de stad Amsterdam. De nieuwe merkbeleving heeft ertoe geleid dat het aantal directe boekingen op de site van het hotel fors is gestegen.

Everbetter)HotelSintNicolaas_fotografie
Everbetter_hotelfotografie
Everbetter_Hotelfotografie
Everbetter_Hotelfotografie
Everbetter_Hotelfotografie
Everbetter_Hotelfotografie

Start vandaag nog je reis naar een beter merk

Maurits Vroombout
Design consultant

Start vandaag nog je reis naar een beter merk