Introductie van een nieuwe productcategorie in Nederland:

groentedressings

Packaging design & Advertising Hela Dressings voor op groente

User testing

Gebruikstests in praktijksituaties

Groentedressings zijn dressings die je niet op je salade doet, maar op je groente. Het is een compleet nieuwe productcategorie die tot voor kort niet bestond in Nederland. Voordat Hela (beroemd van de Curry Kruiden Ketchup) het introduceert in de supermarkten, moeten we weten hoe consumenten reageren op het product. Start van het project is daarom user testing: gevarieerde testpanels proberen samples in praktijksituaties. Hiervan maken we video-opnames die inzichtelijk maken wat de triggers en barrières zijn en hoe je het product aan de consument moet uitleggen.

Everbetter_HelaGroentedressings_Usertests

Packaging design

Laten zien wat

het product is

Uit de user tests komt naar voren dat mensen het product niet direct begrijpen. Het verpakkingsconcept richt zich daarom op het begrijpelijk maken van het product. Everbetter bedacht de productnaam Dressings voor op groente en ontwierp een verpakking waardoor mensen in een fractie van een seconde snappen hoe je het product toepast. Voor de ontwikkeling van de stijl hebben we een trendanalyse uitgevoerd en moodboards gemaakt.

Everbetter_HelaGroentedressingsMoodboards
Everbetter_Hela_Broccolidressing
Everbetter_HelaGroentedressings_Verpakkingen
Everbetter_HelaGroentedressings

Advertising

Campagne om Nederland enthousiast te maken

Groente wordt pas écht lekker met Hela Dressings voor op groente. Met deze simpele boodschap is het nieuwe product in Nederland geïntroduceerd. De advertentie gaat door op het verpakkingsconcept, namelijk het begrijpelijk maken van de groentedressings. De advertentie verschijnt onder andere in Allerhande en Hallo Jumbo.

Everbetter_HelaGroentedressings_Advertentie
Everbetter_HelaGroentedressings

Start vandaag nog je reis naar een beter merk

Maurits Vroombout
Design consultant

Start vandaag nog je reis naar een beter merk