20% meer aankopen na introductie nieuw merk

Packaging design Flying Flavours

Brand insights

Op zoek naar een merkpositionering met potentie

Een serie kant-en-klaarmaaltijden (verkrijgbaar onder de naam Hadi) heeft nieuwe energie nodig. De start van het project is het in kaart brengen van de factoren die het verkoopsucces van de maaltijden beïnvloeden. Daarom onderzoeken we de relaties tussen de unieke eigenschappen van de maaltijden, de concurrerende merken en consumententrends.

Everbetter_FlyingFlavoursOnderzoek

Brand positioning

Een nieuwe sweet spot

Uit het onderzoek komt naar voren dat het verpakkingsontwerp van Hadi is verouderd en een nieuwe ‘sweet spot’ nodig is. In de sweet spot komen de productvoordelen, het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie en de behoefte van de doelgroep samen. Voor de maaltijden ligt een vruchtbare basis in het gegeven dat de maaltijden authentiek van smaak zijn, concurrerende merken weinig beleving oproepen en hedendaagse consumenten ervaringen in het buitenland mee naar huis willen nemen.

Everbetter_WereldkeukenHadi
Everbetter_FlyingFlavoursLogo

Brand design

Een merk dat een verhaal vertelt

Merken van de concurrenten zijn productgericht en creëren weinig beleving. Een merk met een verhaal, daar ligt potentie. We bedenken de nieuwe merknaam Flying Flavours. Flying Flavours vliegt de wereld rond om de meest authentieke recepten te bemachtigen. Door middel van story-telling raakt het merk aan het verlangen van de reislustige Nederlander: smaken uit verre streken hier ervaren.

Everbetter_FlyingFlavoursMaaltijd

Packaging design

20% meer aankopen

Een rijk verhaal, een opvallend & kleurig ontwerp en mouth-watering gerechtenfoto’s, hiermee raakt Flying Flavours precies de juiste snaar bij de consument. Sinds de maaltijden met het nieuwe verpakkingsontwerp in de schappen liggen, is de verkoop met 20% gestegen. Bijzonder, omdat het product zelf ongewijzigd is. Er gebeurt ook nog iets anders. De opdrachtgever realiseert zich dat hij met Flying Flavours een merk met potentie in handen heeft gekregen. Daarom zet hij het merk ook in voor andere productcategorieën. Zo is er onder het merk Flying Flavours een assortiment kroketten met oosterse vulling succesvol geïntroduceerd.

Everbetter_FlyingFlavoursDagingRendang
Everbetter_FlyingFlavoursKipKouseband
Everbetter_FlyingFlavoursAjamSateh

Start vandaag nog je reis naar een beter merk

Maurits Vroombout
Design consultant

Start vandaag nog je reis naar een beter merk