The Blackbeard

verpakkingsontwerp

Consument- en verzendverpakkingen
voor webretail

Crowdfunding campagne

Een bijzondere reis

De pannenlijn ‘Blackbeard’ van Crowd Cookware is gelanceerd door middel van creatieve campagnes op Kickstarter en Indiegogo. De campagnes kregen het thema piraterij om uitdrukking te geven aan het hacken van de cookware industrie en de gevonden smokkelroute. De investeerders noemden we ‘kitchen pirates’ en het piratentaalgebruik uit de campagne namen zij over. Zo ontstond een community die uitgroeide tot meer dan 3400 investeerders van over de hele wereld. Zij volgden elke stap van het produceren en distribueren van de pannen.

Everbetter_BlackbeardSmoggelRoute

Design uitdaging

Een consument- en verzendverpakking in één

Bijzonder aan de verpakkingen van de Blackbeard pannenlijn is dat ze productverpakking en verzendverpakking in één zijn. Het is gelukt om een verpakking te creëren die de aantrekkelijkheid van een productverpakking combineert met de functionele eisen die aan een verzendverpakking worden gesteld. 

Vorm en materiaal geven de verpakking genoeg stevigheid om als verzenddoos te fungeren en maken de verpakking zo compact mogelijk. Aan alle zijden bestaat de doos uit dubbelgevouwen karton, hetgeen goed beschermt. De inlay zorgt ervoor dat de pan niet gaat schuiven. Er is geen foam nodig en er is geen onnodig overtollige ruimte.

Everbetter_BlackbeardProduct
Everbetter_BlackbeardIllustratie
Everbetter_Blackbeard_Pannen

Packaging design

Personificatie

van Blackbeard

De visuele identiteit van B-town weerspiegelt een professionele organisatie, maar ook speelsheid en experimenteerdrift. Het geeft ouders het gevoel dat hun kind in goede handen is en geeft jongeren het gevoel dat ze welkom zijn. De uitstraling stelt geen hoge eisen aan de bezoekers maar straalt wel uit dat veel kan. Zo moedig je jongeren uit om naar B-town te komen.

Everbetter_Blackbeard_Packaging_Design

“Interesting journey to be a part of,
nice updates, and love the pirate theme
applied through the campaign all the way
to the great packaging”

Impact

Enhancing the customer journey

Stukje over de reactie op de verpakkingen en de verpakkingsawards nominatie

“Build construction of the pan is great, same with the packaging (Nice, secure,
really stuck with the brand.  They don’t just ship this to you in a plastic bag :P)”

Everbetter_Backbeard_Packaging_Design

The unboxing experience

The perfect end to

Blackbeard’s journey

De unboxing experience bestaat uit de volgende stappen: 1: Op de klep wordt de ontvanger uitgenodigd een unboxing experience video te maken. 2: Als de ontvanger de klep openmaakt leest hij de tekst: ‘De blackbeard first edition. Made possible by thousands of kitchen pirates from across the seven seas’. Hiermee maken we het moment bijzonder en creëren we weer een community-gevoel

Start vandaag nog je reis naar een beter merk

Maurits Vroombout
Design consultant

Start vandaag nog je reis naar een beter merk