De meest behulpzame

online toko van Europa

Online store concept Asian Food Lovers

Brand insights

De Nederlandse consument en de toko

Groothandel De Vuurdoop komt met een open vraag naar Everbetter: hoe kunnen we toko-artikelen het beste online verkopen? Om deze vraag succesvol te beantwoorden, beginnen we met onderzoek naar de potentie van online toko’s. Het blijkt dat in de relatie tussen de Nederlandse consument en de toko nieuwe kansen te liggen. Aan de ene kant verdwalen consumenten in toko’s. Aan de andere kant staan ze er meer dan ooit voor open om buitenlands te koken. Dus als we mensen een beetje op weg helpen, ontstaan kansen voor een succesvol platform voor Aziatisch koken.

Brand positioning

De foodbox die

kookliefhebbers helpt

hun weg te vinden

Een online toko die spannende producten van Aziatische A-merken verkoopt, met een gidsfunctie en een hippe uitstraling. Dit wordt de positionering van het nieuwe merk. De gidsfunctie komt terug op diverse plaatsen, zoals bij behulpzame functionaliteiten in de webshop en in de inspirerende receptenboekjes. Het vlaggenschip en drager van de merkessentie is de foodbox, waarmee iedereen authentieke Aziatische maaltijden op tafel kan zetten.

Everbetter_AsianFoodLoversBox
Everbetter_AsianFoodLoversIngredients
Everbetter_AsianFoodLoversLogo
Everbetter_AsianFoodLoversThemaLogos

Brand design

Een merk met passie voor de Aziatische keuken

De naam die we bedenken, Asian Food Lovers, laat passie voor de Aziatische keuken zien. De brand visuals geven het merk een hippe uitstraling. Hiermee onderscheidt Asian Food Lovers zich van andere online toko’s die gebruikmaken van de geijkte folkloristische Aziatische beeldtaal. De fotografie van de receptenboekjes is in lijn met wat je ziet in hedendaagse foodmagazines. De foodbox heeft een vorm die verwijst naar de typische take-awaydoosjes. Het logo van Asian Food Lovers en de logo’s van verschillende foodboxen bevatten mooie beeldpoëzie.

Everbetter_AsianFoodLoversKitchen
Everbetter_AsianFoodLoversReceptenBoek
Everbetter_AsianFoodLoversAdvertentie

Betere impact

Fans, foodbloggers en stijgende verkopen

Met het concept Asian Food Lovers is een webshop ontwikkeld die van de fans een 9,2 krijgt via Webshop Keurmerk. De site trekt foodbloggers, is inmiddels actief in diverse Europese landen en de verkopen blijven stijgen. Asian Food Lovers heeft zelfs een broertje gekregen: Arab Food Lovers!

Start vandaag nog je reis naar een beter merk

Maurits Vroombout
Design consultant

Start vandaag nog je reis naar een beter merk