Branding in de dienstverlenende sector is heel wat anders dan branding van een product. Waar producten tastbaar zijn, zijn diensten immaterieel. Everbetter verbindt servicemerken met mensen door te laten zien hoe de dienst het leven van de klant beter maakt. Zo maken we een duurzame connectie, op mentaal niveau.
Een dieper begrip voor de consument is ons startpunt
Bij Everbetter gaat service branding verder dan het weergeven van usp’s. Ons proces begint met een dieper begrip voor jouw business en je doelgroep. We signaleren opvattingen, drijfveren, behoeftes, trends en ontdekken waar de kansen liggen. Deze waardevolle inzichten gebruiken we als startpunt voor het creëren van jouw unieke service brand.
Samen met branding bureau Everbetter de connectie maken?
Service branding gaat bij ons vaak zo:
- Kick-off. Een meeting om meer te weten te komen over jouw doelen. Ook stemmen we de aanpak en scope met elkaar af.
- Creatieve sessie. Een sessie om in te zoomen op jouw business en jouw eigen visie op je merk.
- Merkonderzoek. Onderzoek, bijvoorbeeld in de vorm van diepte-interviews met klanten, observatie en onderdompeling.
- Merkinzichten. Analyse van het klantenonderzoek. We presenteren deze als waardevol inzichtenrapport.
- Merkpositionering. Samen definiëren we jouw merkpositionering en merkwaarden.
- Merkconcept. Nu is het tijd voor creatie! We ontwikkelen een merkconcept.
- Design en creatie. Als je een goed gevoel hebt bij de creatieve richting, gaan we starten met het ontwerpen van de visuele merkidentiteit.
- Merkidentiteit. Voortbouwend op de merkpositionering en het merkconcept, ontwerpt onze brand studio jouw bedrijfslogo, visuele identiteit, tone of voice en alle andere items van een corporate identity.
- Brandbook. Jouw corporate identity design leggen we vast in een brandbook, dat je kunt gebruiken als naslagwerk en inspiratiebron voor het gewenste merkimago.
Dit zijn de dingen die ons bijzonder maken
1
Onze mindset
Wij geloven dat branding in de toekomst minder over logo’s en veel meer over verbinding maken gaat. De human connection. Voor ons is diep begrip van wat jouw merk doet en hoe je behoeftes van je doelgroep vervult de sleutel tot het bouwen van een succesvol, connected brand.
2
Onze methodes
Bij Everbetter investeren we continu in onze expertise. Onze methode combineert de wereld van human-centered design met branding. We gebruiken de nieuwste inzichten over hoe creativiteit in het brein werkt om abstracte ideeën succesvol om te zetten naar concrete uitingen.
3
Onze mensen
Een Everbetter projectteam bestaat uit een researcher, een conceptontwikkelaar en een designer. Ze werken samen met diverse specialisten aan één doel: het beste in jouw merk naar boven halen.
4
Onze vibe
Uitnodigend, inspirerend en energiek. Bij Everbetter zijn we open en avontuurlijk. We verwelkomen graag nieuwe – en soms ongebruikelijke – ideeën en geven ze alle ruimte om zich tot inspirerende en opvallende concepten en ontwerpen te ontwikkelen.
Op zoek naar een bureau gespecialiseerd in branding voor diensten?
Maak een vrijblijvende afspraak om te praten over jouw merk en ambities.