Verbeteringen zonder verandering van uitstraling

OEReieren zijn bijzondere eieren. Waar kippen van andere merken alleen graan te eten krijgen, krijgen OERei-kippen insecten op het menu. Dit is hun natuurlijke dieet en zorgt ervoor dat hun gedrag vriendelijker wordt. Bovendien zijn lokaal gekweekte insecten een stuk duurzamer dan bijvoorbeeld geïmporteerd soja-veevoer.

OEReieren liggen al een tijd in de winkel. De verkoop gaat prima, maar de onderscheidende voordelen spatten niet van de verpakking af. Daarom vroeg OERei aan Everbetter om verbeteringen in communicatie door te voeren, zonder de vertrouwde uitstraling te veranderen.

Hoe verbeterden we de OERei verpakking?

  • Het logo levendiger gemaakt.
  • Belangrijkste voordelen met pictogrammen gevisualiseerd.
  • Korte versie van het verhaal van OERei op de voorkant geplaatst.
  • Lange versie van het verhaal van OERei op de binnenkant geplaatst.
  • In de illustratie meer accent op de insectenlarven gelegd.
  • Subtiele verbeteringen in de vormgeving.

Het resultaat: meer begrip voor de onderscheidende voordelen van OERei en dus een betere connectie met de consument.

OERei ligt in de schappen van Albert Heijn, Jumbo, Deen, Agrimarkt.

Jouw verpakking effectiever maken?
Laten we het eens hebben over de mogelijkheden. Neem contact op met Maurits:
013 523 40 35
maurits@everbetter.nl